Der findes efterhånden rigtig mange forskellige loyalitetsklubber i Danmark, som alle har til fælles, at de skal knytte kunderne tættere til virksomheden.

I slut september 2022 inviterede vi Julie Marie Hauerberg, Head of Loyalty hos Matas, ind for at fortælle os mere om Matas’ rejse fra en klassisk retailer til en mere relationsbaseret forretningsmodel. Webinaret blev optaget, og du kan se det her.

Med udgangspunkt i den betalte medlemsklub, Club Matas Plus, fortæller Julie om, hvordan værditilbuddet blev sammensat og testet, samt hvilken påvirkning det har haft på kundernes adfærd:

  • Hvad betyder det for loyaliteten, købsfrekvensen og indkøbskurven?
  • Hvilke udfordringer har Matas mødt på vejen?
  • Hvorfor satser Matas på en betalt medlemsklub?

Club Matas Plus er en søsterklub til Club Matas og blev lanceret i februar 2021. Det er det største nye initiativ hos Matas i nyere tid.

 

Speakers

Julie Marie Hauerberg er Head of Loyalty hos Matas med ansvar for Club Matas Plus og Matas' øvrige abonnementsløsninger.

Jonas Nielsen er Partner hos Responsive bl.a. med ansvar for en række strategiudviklingsprojekter af loyalitetsprogrammer, herunder Club Matas Plus.